delhi couchsurf - Reisverslag uit Delhi, India van jors knoot - WaarBenJij.nu delhi couchsurf - Reisverslag uit Delhi, India van jors knoot - WaarBenJij.nu

delhi couchsurf

Door: jors

Blijf op de hoogte en volg jors

27 Mei 2013 | India, Delhi

Mijn tour is voorbij nu. Ik heb een boel gezien van india.
Jaipur was een stad die helemaal in het orange was geschilder, en een boel mooie tempels en gebouwen daar. Ik heb er een olifante rit naar de top van een ford genomen. Bij alle tempel waar ik naartoe ben gegaan heb ik een gids mee gekregen, en die hebben me een boel verteld over de tempels en over de cultuur en hindoisme, is heel interressant ( als je van dat soort dingen hou ).
Na jaipur ben ik naar een nationaal park geweest, het was 4 uur rijden in de auto, ik had een gezellige chauffeur die gelukkig engles sprak, en hij leerde me een beetje hindi spreken.
Ik heb in de tour 3 nationale parken bezocht, en ik 1tijger gezien, foto's op facebook, het was echt een heel gaaf moment, hij kwam tot de auto. Ik heb ook een boel vogels gezien, een boel die we ook in nederland hebben, en verder weel anitlope gezien en herten, een paar krokodillen. De tour ging soms ook door kleine dorpjes, en mensen zien daar geen toeristen, en als ik dan naar een winkel ging voor een drankje werd ik van de auto to de winkel door iedereen aangestaart, het schijnt in india normaal te zijn, maar in nederland zouden we het onbeleeft staren noemen. Ik kon er zelf weinig van aantrekken, ik bedoel ik was er snel aan gewend. In andere landen keken mensen soms maar nooit echt staren, maar in india waren ze niet bang om te staren.
En in de stad was het nog erger, als ik een metro nam die overigens overvol was tijdens piek uur,
keek iedereen me aan, maar in de stad spreken mensen me vaak ook aan. Ik heb zo'n 100 keer het zelfde verhaal moeten vertellen, waar kom je vandaan ,hoelang blijf je in india, waar ben je al geweest in india, en toen ik mijn didgeridoo mee nam in de metro was het helemaal raak.
Ik hen ook al een keer voedsel vergiftiging gehad, en dat ging bijna over op dehydration, maar ik ben snel naar de apotheek geweest en heb pilletjes gehaald, het was na 2 dagen over, alleen mijn eetlust kwam pas terug na 1 week. India's eten vond ik echt heerlijk maar nu nadat ik zo ziek ben geweest, bij de lucht van curry word ik al misselijk. Ik hoop dat dat nog wel over gaat.
Ik zit nu weer in delhi, aan het couchsurfen for 3 nachten nu, het is een hele vriendelijke host, hij heet puneet. We zijn al een paar keer naar een bar geweest, en gisteren zijn we naar een park geweest waar er een openbare drum jam was, ik had mijn didg ook me gebracht maar er waren 20 drummers en die waren veel luider dan ik was, dus ik kon niet mee spelen. Een boel mensen kwamen op het geluid af, en halver wegen stopte ze even en lieten ze mij alleen spelen zodat iedereen het kon horen, de meeste hadden nog nooit van een didgeridoo gehoort.
Dat was heel gaaf dat ze mij lieten spelen voor 5 min. en aan het einde toen iedereen weg was bleven er nog een paar achter, en toen kon ik ook nog wat spelen.
Het is gimiddeld 42 graden, en soms wel 45 graden. Er is weinig te doen in de dag, dus vaak zijn er dingen te doen in de avond.

  • 28 Mei 2013 - 08:30

    Tante Tine:

    Ha lieve neef,
    Fijn dat je weer opgeknapt bent! Niet meer ziek worden nu!
    Wij hebben een heerlijke vakantie op Kreta gehad en ik ben nu weer aan het werk!
    Liefs Tante

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

jors

Actief sinds 28 Dec. 2010
Verslag gelezen: 354
Totaal aantal bezoekers 45045

Voorgaande reizen:

29 April 2011 - 30 November -0001

hang loose

Landen bezocht: