Rishikesh - Reisverslag uit Rishīkesh, India van jors knoot - WaarBenJij.nu Rishikesh - Reisverslag uit Rishīkesh, India van jors knoot - WaarBenJij.nu

Rishikesh

Door: jors

Blijf op de hoogte en volg jors

15 Juni 2013 | India, Rishīkesh

De laastste tijd heb ik eigenlijk gewoon maar de aller daagse dingen gedaan, ik heb in de himalaya rond gereisd, en in de bergen gewandeld. In de ganges gebaad, en een indiase aranged bruiloft meegemaakt, met de locale bewooners chillum gedeelt en bij hun overnacht.
Het is eigenlijk niet de moeite waard om over te schrijven ;)
Ik ben van de druke stad naar de rustige bergen gegaan, na 8 dagen in delhi was ik het wel zat daar. Ik sprak in delhi spontaan andere toeristen aan, en ik kwam aan de praat, en het komt op er op neer dat ze me aanrade om naar Rishikesh te gaan waar hun ook naar toe gingen. Dus heb ik die zelfde avond ticket geboekt, en de volgende dag na 250 km en 8 uur reizen, zag ik ze weer. Ik heb ze maar voor 3 dagen gezien, maar gek genoeg zijn we goede vrienden geworden. Hij kwam van nieuw zeeland en zij kwam van mauritius, ze waren soort van hippies maar wel hippe hippies. In het dorpje had ik fantastische uitzicht op de himalaya bergen en de ganges en het was er heel rustig, bijna geen autos. Als je rond liep daar voelde je de rust, en alle stress verdwijnt . Ik raad deze plek voor somige mensen wel aan. Al mijn stress verdween meteen ;)
Na 3 dagen ben ik weg gegaan omdat ik had contact met een couchsurfer, die toevallig oom in rishikes was, en ik kon met hem me rijden naar zijn dorpje, die 250 km weg was.
Na een lange rit was ik best wel moe, en bij zijn plaats aangekomen zag ik zijn bed en ik zette mijn spullen neer, en ik plofte op het bed zoals je wel eens doet als je moe bent, en graag ff wil rusten, en dan komt de verrassing, er is geen matras het is gewoon een plaat hout met een design laken er overheen. Die morgen zwaar moe wakker geworden, ook al was het allemaal zwaar basic in het huis, het had wel wat. Het was een kleine huisje, 2 slaap kamer een badkamertje en een keukentje, er was geen gang alles was met elkaar verbonden.
Die dag hebben we een waterval bezocht, en er is niks mooiers en beter dan een vredige waterval in de bergen, dat was deze dus niet, ik heb nog nooit zoveel mensen in het water gezien, en een bende dat het was, in india hebben ze geen vuilnisbakken en ze gooien letterlijk hun alval weg waar ze staan, dus ook in de bergen. Ik bewaarde mijn afval in het beging ook, maar het heeft geen nut want ik kan het nergens kwijt. Soms in de avond gaat een groep mensen de straat schoon maken, mensen vertellen mij de ze geen vuilnisbakken hebben zodat mensen een baan hebben om de straat schoon te maken.
Ik vertel in het kort over de trouwerij, omdat er is te veel om over te vertellen. De trouwerij was van een nicht van bhuppi mijn couchsurf host. En ik was ook uitgenodigt daar. Het was in een klein berg dorpje waar geen electriciteit was of pijpleidingen voor iets. Het koken gaat op houtvuur en het water komt direct van de berg af, wat trouwens heel schoon is.
Ik trok bijna meer aandacht dan het trouw koppel sins de mensen daar nog nooit of zelden een toerist zien, iedereen wilden met me praten en voor een of andere reden willen mensen in india dat ik voor ze zing, elke keer vragen ze het aan me. En elk gesprek die ik heel veel heb gehad, vragen ze altijd het zelfde, waar is je country? Hoe lang ben je? Mooi haar heb je? Spreek je hindi? Wat is de hoofd business in jou country?en waar ben je geweest in india?
In het beging vond ik het ook heel interresant om die gesprekken te hebben, maar naar 100 gesprekken werd het wel een beetje saai om weer het zelfde gesprek te hebben, ik probeerde het onderwerp te veranderen, maar dat slaagde vaak niet, toch genoot ik er wel van.
Ik heb veel van dorpje naar dorpje rondgereden met bhuppi op de motor. En ik ben nu weer uitgenodigt om bij een vriend van bhuppi te verblijven. Na deze uitnodiging ga ik weer terug naar rishikesh en verlaat het couchsurfen. En ga weer genieten van de rust daar, oh ja en genieten van het matras.

  • 15 Juni 2013 - 23:59

    Pa En Ma:

    Ha ha wat een heerlijk leven heb jij..........

  • 29 Juni 2013 - 13:07

    Amy:

    Super gaaf om te lezen! Waar je allemaal terecth kan komen als je leeft als: go with the flow!
    Rishikesh ziet er trouwens wel vredig uit bij Google Image, fijn dat je weer van je stress af bent ;)
    Dikke knuffel en tot snel!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

jors

Actief sinds 28 Dec. 2010
Verslag gelezen: 508
Totaal aantal bezoekers 45051

Voorgaande reizen:

29 April 2011 - 30 November -0001

hang loose

Landen bezocht: