Ozzie - Reisverslag uit Brisbane, Australië van jors knoot - WaarBenJij.nu Ozzie - Reisverslag uit Brisbane, Australië van jors knoot - WaarBenJij.nu

Ozzie

Blijf op de hoogte en volg jors

02 Augustus 2012 | Australië, Brisbane

Buenas dias,

Ik zit nog steeds in brisbane bij tony. Het is nu al bijna 3 maanden dat ik bij tony zit, en het is tijd dat ik weer op pad gaat. De laatste paar weken zijn er heel veel couchsurfers langs gekomen voor een paar nachten, of zelfs voor een paar weken. De couchsurfers komen bijna van over de hele wereld, maar de meeste toch van europa, zoals duitsers, fransen, italianen. Ik heb nog geen nederlander gezien of gehoort in OZ. OZ betekent Ozzie en dat betekent Assie en dat betekent australie. Er komen ook af en toe Ozzies langs en Kiwi's ( Kiwi's zijn de vogels of wat het ook zijn van Nieuw Zeeland) langs. De meeste van de couchsurfers zijn muziekanten. En op het moment zijn er 3 gitaar spelers 2 drummers en 1 didgeridoo speler (ik). Ik heb didgeridoo leren spelen 6 weken geleden. Er was een couchsurfer van argentinie, en hij kon bijna elke instrument spelen dat bestaat, zo ook de didgeridoo. En hij heeft mijn geleerd om op de digeridoo te spelen. De basis is niet ze moeilijk, het geluid komt van de trillen van je lippen. Maar dan is het de kunst om het geluid te maken zonder te stoppen, en dat doe je door je in en uit ademen te circuleren. Sins ik geen ritme heb om elke ander instrument te spelen is de didgeridoo en goed instrument voor mij. En met al de muziekanten die nu in tony's huis zijn hebben we regelmatig jams sessies. En het klinkt echt heel goed. Meestal 2 kerels spelen electric gitaar, en ze zijn best goed. En ik speel voor de bas, en soms is er ook een drummer aanwezig. Het is zelden dat we allemaal tegelijk spelen omdat het is maar een kleine woonruimte en het is een hoop lawaai dan. Maar al met al hebben we vaak een hoop lol tijdens de jams. Er is ook een couchsurfer bij tony, hij heet simon. We hangen meestal samen op, we kunnen elkaar goed tolereren. Hij heeft een oud busje, het is bijna dezelfde als mijn oude nissan vanette, het is alleen een oudere kleiner versie. We hebben er al een paar trips mee gemaakt, naar het bos voor barbeque hout of naar de goldcoast voor het strand, of zelfs naar byron bay voor een feest. Ik heb mijn laatste baan opgezegt als hulp knechtje. Hij was vaak te laat of hij werkte helemaal niet zonder het aan mij te melden. Ik heb de laatste paar dagen pech gehad met nieuwe banen, ik zat er elke keer net naast. In OZ is een website waar je alles op kan zetten, net als marktplaats, maar ook banen, en banen gaan soms heel snel. Soms als een vacature vrij is, is die binnen een paar uur al bezet. Ik heb een paar goede banen in de bouw gemist. Maar ik heb intussen ook een intervieuw met een uitzendbureau gehad. En ik heb voor 95 % een baan in een katoen oogst fabriek. Het is niet mijn perfecte baan, maar het is een baan en goed geld. Ik heb ook nog mijn maten van OZ die ik in hawaii heb ontmoet gezien. Ik ben een weekend bij ze langs geweest.
Ik wens jullie allemaal het beste en veel geluk en liefde.

  • 02 Augustus 2012 - 10:52

    Tips Voor Australie:

    G'day!

    Zo te lezen heb je een geweldige tijd!

    Misschien kan je eens kijken voor tips op www.tipsvooraustralie.nl

    Daar staan alle tips voor Australië op die je je maar kan bedenken!

    Of voeg ons toe op faceboek voor iedere dag een nieuwe (bespaar)tip.
    Fijne reis!

    Groetjes!

  • 05 Augustus 2012 - 19:13

    Samira:

    Hey Ozzie!

    Leuk om weer ff een verhaal van je te lezen! Zo te lezen heb je het reuze gezellig met al die couchsurfers,Ozzies,kiwi`s, en muziekanten!Ik had van pa gehoord over je nieuwe baan in de katoenfabriek, wel heavy hoor! Maar als je het volhoud heb je misschien wel je nieuwe visum te pakken en dat zou wel gaaf voor je zijn natuurlijk!Ik hoorde ook dat je misschien naar de Aboriginals wil proberen te gaan. Ik hoop echt voor je dat je dat lukt, want dat zou wel nog weer een extra gave ervaring zijn zeg!! Hier verder alles goed! Veel plezier en succes voor nu! Ik spreek je snel weer!
    Liefs Sam! en natuurlijk de groeten van Celi, Lina, en Michelle en Angeline want die zijn hier ook op dit moment!Doei!!

  • 06 Augustus 2012 - 17:10

    Tante Tine:

    Ha muzikale neef!

    Geweldig dat je zo aan het muziek maken bent! Echt een instrument voor jou!
    Ik vind het altijd een heel mooi en bijzonder geluid.
    En dan nu in de katoen! Je staat dus aan het beginproces van onze kleding ed.
    Ik ben benieuwd wat je allemaal moet doen!
    Hier alles prima! Harm is lekker weggeweest met de motor om te kamperen. Heeft mooi weer gehad.
    En ik werk, moet eindeloos verslagen maken. Heel saai!
    Houd je taai en veel plezier daar!
    Lieve groet, Tante Tine

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

jors

Actief sinds 28 Dec. 2010
Verslag gelezen: 500
Totaal aantal bezoekers 45060

Voorgaande reizen:

29 April 2011 - 30 November -0001

hang loose

Landen bezocht: