dalby cotton gin - Reisverslag uit Brisbane, Australië van jors knoot - WaarBenJij.nu dalby cotton gin - Reisverslag uit Brisbane, Australië van jors knoot - WaarBenJij.nu

dalby cotton gin

Blijf op de hoogte en volg jors

21 Augustus 2012 | Australië, Brisbane

howzit mate's!!

uiteindelijk ben ik van mijn luie kont, ik werk nu in een katoen fabriek.
het werk is heel makelijk, het katoen komt eerst van het land af in grote balen van 13 ton met alle zaden en bladeren er in. en dan word het helemaal gefilterd door een boel machines en uiteindelijk word het schone katoen geperst in balen van 240 kg. en mijn werk is om het afval dat door de machines gefilterd word, in een grote truck naar de velden te brengen en te dumpen. later word het afval weer als compost gebruikt. en omdat dat werk niet heel moeilijk is help ik ook andere mensen met hun klus. ik moet 12 uur per shift werken, en op het moment werk ik in de nacht dienst. elke 5 weken wisselen we van nacht naar dag dienst, maar op het moment vind ik de nacht dient heel leuk. omdat ik snacht rijd in de truck zie ik elke ochtend en hele mooie zons op gang met kangeroos. ik verblijf nu in een huis in het dorpje waar de fabriek is en dicht bij alle winkels. ik zit hier met 6 andere, waarvan ik de helft niet veel zie omdat hun in de dag dienst werken. al met al is het goed werk, rustig werk en goed geld en ik krijg met 2de jaars visa, wat veel beter is dan op een boerderij werken omdat dat is veel harder werken ( wat geen probleem is ) en slecht geld en je zit geisoleerd dan. ik had wel een hekel om tony plaats te verlaten in brisbane, ik heb daar zoveel mooie mensen ontmoet, en boel hippies ook. ik heb werk tot december, want dan is het seizoen afgelopen.

  • 27 Augustus 2012 - 22:11

    Amy:

    Jors!
    Wat tof dat je het naar je zin hebt! Zo te horen ben je even van het couchsurfen af, maar ongetwijfeld nog wel aan het surfen! ;) hopelijk blijf je het werk leuk vinden enne als je na december toevallig nog langer in Australie blijft, ga ik weer een poging doen een gaatje te vinden om langs te komen! :) Hoewel je dan misschien ook wel bij mij kan langs komen, want heb nog geen idee in welk land ik dan woon :p Voorlopig ben ik aan het couchsurfen in Zwitserland en dat bevalt me prima! ;)
    Dikke knuffel! Have fun!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

jors

Actief sinds 28 Dec. 2010
Verslag gelezen: 446
Totaal aantal bezoekers 45067

Voorgaande reizen:

29 April 2011 - 30 November -0001

hang loose

Landen bezocht: