honolulu - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van jors knoot - WaarBenJij.nu honolulu - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van jors knoot - WaarBenJij.nu

honolulu

Door: jors

Blijf op de hoogte en volg jors

25 Januari 2012 | Nederland, Amsterdam

mijn eerste contact met U.S. was al meteen naar mijn verwachtingen, ik had al een paar mensen van amerika ontmoet, en de mensen van het vliegveld waren precies zoals ik verwacht had, ze waren vol van hun zelf om het maar kort te zeggen. en mijn eerste vlucht naar hawaii was dat al zichtbaar. meestal zijn mensen in een vliegtuig aardig een beleeft en zelfs aantrekkelijk. maar niet in U.S.. ze waren onbeleeft en vonden zichzelf heel interresant. niet dat dit iets uit maakt, maar het gaf wel meteen een indruk. en mijn 2de ding dat ik gedaan heb wat typisch amerikaans is, ik heb een king size burger bestel, en geloof het of niet, ik kon een king size menu niet op. het is zo groot en je kan je drinken opnieuw bijvullen. het is ook best duur hier, maar opzich nog wel goed te doen. ik zit nu in een hostel aan het strand in een fancy wijk, de wijk heet waikiki. ik ben de 2de dag meteen naar north shore gegaan, waar al het surfen gebeurt. de hostel deed een trip namelijk. ik had meteen al een boel van het eiland gezien, schildpadden van een meter, grote golven en de bekende pipeline. en ook hebben we de ananasvelden gezien, een boel mensen wisten niet dat ze in de grond groeien. ik heb die dag ook een chinees uit het water gered. we zijn op het strand waimea van rotsen af gedoken, en een chinees ook van het hostel kon achteraf niet zo goed zwemmen, en iedereen op de rotsen was aan het kijken hoe hij verdronk. dat vond ik best wel schokkend, ik kwam net de rots op geklommen en ben hem meteen achter aan gedoken. en zelf de strandwachten die achteraf langs kwammen deden lullig tegen de chinees. weer een twijfelachtige indruk van amrikanen. maar als nog ik kon mijn dag er niet door verpesten. wat best lastig is hoor, als je op hawaii zit in de zon aan het strand tussen de palmbomen. de 3de dag zijn we naar watervallen gegaan. het was een uur wandelen door het bos, een eenmaal aangekomen kon je van de waterval springen. het hoogste punt was 12 meter, wat ik uiteraard gesprongen heb. er waren een boel mensen bij de waterval, het is niet zo dat je de einigste ben. op oahu zijn echt een heleboel toeristen, overal waar je naartoe gaat zie je toeristen. ik heb nieuwjaar samen met de mensen van het hostel gevierd. het nieuwjaar hier is niet echt een bijzondere bedoeling hier. weinig vuurwerk en niemand bijna niemand wenst elkaar een gelukkig nieuwjaar. en ik was iedereen een beetje kwijt geraakt, omdat iedereen ging zo'n beetje een verschillende kant op. het strand is echt heel mooi maar het water is heel ondiep, wat wel goed is voor snorkelen. het water is zo helder, en de vissen zijn zo kleurvol, echt heel mooi. ik heb ook intussen mijn padi openwater certificaat gehaalt, wat echt heel leuk was, we hadden een hele vrolijke instructeur, en we mochten meteen in de zee duiken inplaats van eerst in een zwembad. er zijn veel vissen en schildpadden, en ik heb ook hele mooie foto's welke ik ook later laat zien. ik heb ook een octopus op mijn masker gegooid gekregen. al met al was ik zwaar onder de indruk van duiken in hawaii. en het was ook heel goedkoop. elke dag is er wel een mooie zonsondergang te zien, maar mijn mooiste was vanaf een non-active vulkaan genaamd cocohead. het was een heldere avond zonder wind. het couchsurfen valt niet mee, ik heb 1 weekend gecouchsurfd, en ik kan nu na een maand weer couchsurfen. ik verblijf nog een paar dagen in het zuiden van het eiland. en dan ga ik naar het noorden om zo veel mogelijk te surfen. gisteren zijn we ook met een groep mensen van het hostel op een boose cruise gegaan, wat ook heel gezellig was. met een mooie zonsondergang natuurlijk. ik wens iedereen nog een gelukkig nieuwjaar en stop vooral met roken.

  • 25 Januari 2012 - 09:08

    Toon En Hetty:

    Wat heb je toch een goede tip voor iedereen voor 2012!!!!! ha ha....

  • 25 Januari 2012 - 10:19

    Tante Aalties:

    Hoi Jors,

    Je heb weer een mooi verslag geschreven heb je nog meer goede tips roken was al niet mijn hobby!!
    Hier gaat alles zijn gangentje we hopen hier op ijs en sneeuw bij gebrek aan gaan we maar naar de ijsbaan in Dordrecht!!
    Jors goed 2012 pas goed op je zelf en blijf schrijven de verhalen zijn echt leuk.

    Groet Rien Lia en je neefjes.

  • 27 Januari 2012 - 14:31

    Amy:

    Niet te Amerikaans terug komen hor ;) haha geniet ervan en je raakt vanzelf gewend aan de King size menu's en de refills! x

  • 02 Februari 2012 - 11:00

    INPAKKERS:

    wauw wat een avontuur super dat je de chinees gered hebt, je bent een held voor ons succes met je reis groetjes van de inpakkers uit zwijndrecht

  • 15 Februari 2012 - 14:50

    Pa:

    Wat een prachtige onderwaterfoto's op je facebook. Dat moet toch wel een bijzondere ervaring zijn.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

jors

Actief sinds 28 Dec. 2010
Verslag gelezen: 446
Totaal aantal bezoekers 45066

Voorgaande reizen:

29 April 2011 - 30 November -0001

hang loose

Landen bezocht: