dalby cotton gin 2 - Reisverslag uit Brisbane, Australië van jors knoot - WaarBenJij.nu dalby cotton gin 2 - Reisverslag uit Brisbane, Australië van jors knoot - WaarBenJij.nu

dalby cotton gin 2

Door: jors

Blijf op de hoogte en volg jors

30 Oktober 2012 | Australië, Brisbane

goede dag vrienden en vriendinnen,

ik zit nog steeds in het zelfde dorpje, nog steeds aan het werk in dezelfde katoen fabriek, maar ik heb een goede toekomst in zicht. ik heb al een boel tickets om te reizen. ik ga eerst met kerst naar bali toe met een groep die ik ontmoet heb hier, al zijn ze inmiddels al weg. ik blijf daar een maand en dan ga ik terug naar australie, alleen dit keer de andere kant. ik blijf in perth voor een paar maanden, hopelijk vind ik een baan daar. en mischien in maart en april ga ik weer in een katoen fabriek werken. in mei verloopt mijn visum, welke ik nu kan verlengen voor een tweede jaar, maar eerst ga ik voor 2 maanden naar india waar ik een tijger safari ga doen, en dan 3 weken naar nepal en dan holland voor een poos (5 weken +-/_)
het werk is best saai, en zeker met de jongen waar ik mee moet werken, ik hoef gelukkig niet direct met hem te werken, ik moet hem helpen als ik tijd over heb met mijn eigen job. het regen seizoen begint nu een beetje, en ik heb al 2 keer vast gestaan met de truck omdat de onverharde wegen naar de velden worden spekglad. dat is eigenlijk best leuk, want na een ( harde ) dag werken kan je zeggen dat het vast staan toch je hoogte punt was van die dag. het begint nu ook een beetje warm te worden, het is soms 38 graden. maar nog wel goed te doen. ik heb ook al 2 slangen gevangen, 2 jonkies wel. jammer genoeg maken we ze vaak dood de slangen omdat ze zijn zo giftig dat je het niet wil riskeren om door ze gebeten te worden. als we ze in de velden zien laten we ze gaan, maar niet als ze dicht bij de fabriek zijn. ik heb ook al een paar mooie spinnen gezien, en een keer liep toch wel een best grote spin over mijn arm, ik schrok toch wel een beetje want zelfs de spinnen kunnen best giftig zijn, maar het was een grotte spin, en ik had rond gevraagt en meestal zijn alleen de kleine spinnen gevaarlijk.
nu ik hier in mijn aleentje zit, mis ik alle mooie moment met vrienden en family wel.

  • 30 Oktober 2012 - 22:40

    Tante Tine:

    Ha lieve neef,

    Wat een saai leven heb jij, zeg! Alleen maar werken in de fabriek en vastzitten met je auto!
    Wel weer hele leuke plannen om te reizen! En we gaan je ook nog zien dus dat is helemaal geweldig!
    Hier is het prachtig herfstweer geweest. Lekker gewandeld in het bos. Nu is er veel regen dus dat is minder. Harm zit dagen op internet want hij wil een ander motor. Hij heeft er nu echt een op het oog en hij gaat hem deze week bekijken. Ben benieuwd wat het wordt!
    Verder gaat het hier zijn gangetje. Ik werk hard en als ik thuis kom is het huis schoon en het eten klaar.
    Dus je hoort mij niet mopperen!
    Veel plezier daar!

    Liefs, tante Tine

  • 31 Oktober 2012 - 17:50

    Anita:

    nu we hoorde dat je voor ff thuis komt zag ik wat in de winkel waardoor ik aan je moest denken (en heb t ook maar gekocht

  • 08 November 2012 - 15:45

    Amy:

    Jors!
    Ik snap wel dat je het begint te missen! Altans ik ben nu ook drie maanden weg van huis en van het weekend komen mijn ouders dan, maar dat is ook echt apart ... hele tijd zonder familie en vrienden.
    Maar wanneer ben je precies in India?? Ik heb nog geen flauw benul hoe mijn zomervakantie gaat lopen, maar ik denk er in ieder geval aan om richting Vietnam-Singapore-Maleisie te gaan, niet allemaal natuurlijk ... maarja wie weet kan India ook toegevoegd worden aan mijn "landen waar ik komende zomer misschien heen kan gaan" lijst, haha
    We spreken!
    Liefs en een dikke knuffel,
    X

  • 11 November 2012 - 00:09

    Skinny Chef :

    gefeliciteerd jonguh maak er maar een long eiland high thea van!!!!

  • 09 December 2012 - 20:49

    Coby:

    Hé Jors,

    Wat een mooie plannen heb je voor de komende tijd. Ik kan me voorstellen dat je je familie en vrienden nu gaat missen, maar je nieuwe reizen zullen wel weer afleiding geven. Wanneer ben je dan precies in Holland? Wij willen je wel weer eens zien en horen!
    Bij ons is de winter nu aangebroken, met zelfs al een beetje sneeuw, en veel nattigheid en kou. Maar ook met een kerstboom in de kamer en lichtjes buiten in de voortuin. Met ons is alles goed. Teele is op zoek naar meer werk in de fysiotherapie, maar hij mag binnenkort ergens op sollicitatiegesprek komen, dus we hebben goede hoop. Ook ik ben op zoek naar een baantje. Dus spannend wat de komende tijd brengt. We wensen je een fijne kerst op Bali en een mooie tijd in Perth, en hopen dat je daar ook een baan vindt, maar dat zal wel lukken!

    Liefs, Teele en Coby en groeten van Robin, Tessa en Laurens

  • 01 Januari 2013 - 14:17

    Jaap Havelaar:

    Hoi JORS

    wij hebben met plezier jou belevenissen gelezen.

    Dick van der Plank uit Strien woont al jaren in Perth hij is een oude vriend van onze HANS
    en ze hebben samen nog bij NSVV gevoetbald.
    Ik begrijp dat je op dit ogenblik op BALI zit een fijne tijd toegewenst
    Wij hebben de kerst rustig gevierd en ook oud en nieuw
    Gelukkig zit hier de natte moeson dr zo,n beetje op- sinds vele jaren
    was het in dec.niet zo nat.
    Wij wensen jou het beste en hopen dat je nog veel speciale belevenissen mag meemaken
    Groetjes van oom jaap en Ria

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

jors

Actief sinds 28 Dec. 2010
Verslag gelezen: 509
Totaal aantal bezoekers 45075

Voorgaande reizen:

29 April 2011 - 30 November -0001

hang loose

Landen bezocht: