bali nusa lembongan - Reisverslag uit Brisbane, Australië van jors knoot - WaarBenJij.nu bali nusa lembongan - Reisverslag uit Brisbane, Australië van jors knoot - WaarBenJij.nu

bali nusa lembongan

Door: jors

Blijf op de hoogte en volg jors

25 Mei 2012 | Australië, Brisbane

ik wil iedereen bedanken voor het lezen en reageren op mijn blog, ik vind het altijd heel leuk om de reacties te lezen. Ik heb het goed gehad op bali, maar ben blij dat ik weg kon aan het eind. al heb ik wel mijn ogen uitgekeken op bali, b.v. de manier van werken over het algemeen denken ze niet na, ze doen vaak eerst iets, en dan zien ze dat het b.v. fout ging en dan denken ze pas na, van dat het eigenlijk wel anders had gemoeten. en het werken in de bouw was een groot drama, de steigers om een huis leken meer op een instabiel klimrek, waar ze als aapjes omhoog klommen. vaak waren steigers van bamboe gemaakt. en de stempel om de druk op te vangen onder een vloer waren vaak oom van bamboe. het zelfde in de bouw er word niet nagedacht, teminste zo lijkt het. vaak doen ze werk dat veel makkelijker had gekunt b.v. inplaats van een emmer met zand te tillen gebruiken ze een verotte zak en scheppen ze die vol en zetten ze die op hun hoofd of schouders. waar ik verbleef met couchsurfen waren ze aan het bouwen. en ik heb met verbaasing een poos gekeken. zelfs de vrouwen werken in de bouw, vaak brengen ze spullen naar de bouwplek. ik ben het scooteren echt leuk gaan vinden, zeker omdat er is geen snelheids limiet, en heuvel af kan een scooter zeker 90. je moet alleen wel oppassen als je je scooter parkeer, want ze kunnen de zitting ombuigen en dan kunnen ze met hun kleine handjes spullen uit je zitting pakken. bij mij is niks gestolen, maar bij andere zijn zonnebrillen gejat. in mijn laatste week op bali ben in naar kleine eilandjes geweest genaamt nusa lembongan met nog 2 andere nederlandse kerels die ik ontmoet had in het nederlandse hostel. die eilandjes waren zo mooi en stil en rustig, geen druk verkeer daar. we zijn daar 3 dagen geweest. we hebben mangrove bossen bezocht ( bossen in water ) samen met een gids zijn we op een traditioneele boot de bossen in gegaan. ik had het idee dat de capitein dronken was, want hij droof ons elke keer de bomen in met de boot, al heeft hij wel een uur moeten bomen ( varen met een lange stok ) door de bossen wat ik wel knap vond zeker voor een oude man dat hij was. zelfs op bredere waters kreeg hij het nog voor elkaar om de zijkant in te varen, we hebben een hoop gelachen in de boot. in de bossen zelf was er niet veel te zien op een paar minni krabben na en bij elke bocht zat er wel een ijsvogel op een tak. over het algemeen was het zeker genieten want het was mooi, het weer was zonning en het was muisstil. er waren bijna geen toeristen op het het eiland, en er waren heel veel appartementen/kamer voor huur, dus we hebben een hele goedkoope kamer kunnen regelen. het was ook nog niet het seizoen voor bali. het snorkelen was zo mooi, het koraal was zo divers en de vissen ook. het water was enorm helder, en ik kon niet stoppen met snorkel, het was rond 8 meter diep, en ik dook vaak naar beneden om een beterzich te krijgen, ik heb 3 uur zonder te stoppen gesnorkeld, en ik zou allen al terug gaan naar bali om dat nogeens te doen. ik heb ook weer een manta rog gezien, dezelfde als in hawaii, maar het was dit keer minder leuk omdat we moesten ons rot peddelen tegen de stroom en hij zwom elke keer weg, integenstelling tot de manta's in hawaii, oh en ik kreeg een kwal in mijn gezicht wat lekker prikkelde. op de terug weg van het snorkelen reden we langs een tempel en ik hoorde allemaal hanen kraaien, ik zei tegen die andere gasten stop hier is een hanengevecht. we zijn binnen de tempel gegaan maar voordat we binnen mochten moesten we eerst een saron om, een soort tafelkleed. we hebbenhet bij 1 gevecht gehouden, het was iets te bizar. het is een grote weddenschap voor hun ze zetten allemaal geld in, het is een soort van paardenrace. we wilde ook nog gaan clif duiken, iedereen zei dat het gratis was er was namelijk en speciaal plek gemaakt om dat te doen maar toen we daar aan kwammen moesten we een belachelijke prijs betalen om een keer te springen, dus dat hebben we over geslagen. xenia ( mijn couchsurfhost ) had een boek over eddie aikau, dat is de surfheld in hawaii die alleen big waves surfde, en ik heb in hawaii al die plekken gezien waar eddie surfde en leefde. ik vond dat boek echt heel indrukwekkend, niet alleen omdat hij surfe maar zijn hele manier van leven. het boek vertelde ook een heleboel over de cultuur van hawaii, die cultuur word bijna alleen nog maar gebruikt voor toeristen. ik heb voor mijn vertrek naar australie nog een surfboard kunnen regelen aangezien mijn andere gebroken was en in bali is een surfboard veel goedkoper, ik heb ook nog een paar shirts gekocht. ik zit nu alweer 3 weken in australie ( OZ ), ik couchsurf bij een hippie van 37 jaar, het is echt een hele vriendelijk behulpzame kerel, en het is altijd lachen, zijn huis is een bende maar het is op zekere hoogte schoon. ik ben druk bezig met een baan zoeken, al is dat geen probleem. ik heb weer zin om te werken na een jaar luieren.

  • 25 Mei 2012 - 19:41

    Hetty:

    Ik heb de verhalen via skype gehoord, maar het is toch altijd weer leuk om ze ook te lezen, vooral dat je zin hebt om te gaan werken, ha ha.

  • 27 Mei 2012 - 12:42

    Tante Tine:

    Ha lieve neef,

    Zo ga je eindelijk eens je luie zweet eruit werken na een jaar luieren! Ik kan me voorstellen dat het ook wel weer lekker is om iets te gaan doen! In iedergeval veel plezier in Australie!
    Hier is het nu prachtig zonnig weer en ik heb 4 weken vakantie dus dat is genieten.
    Harm is geopereerd aan een liesbreuk op de 1 ste dag van mijn vakantie dus ik kon direct in de verzorging. Heeft 2 dagen voor del op bed gelegen en is de 3de dag maar maar 2 x gaan fietsen en het gras gemaaid terwijl hij rustig aan moest doen. Ik heb luid geprotesteerd maar het mocht niet baten!
    Doe jij in iedergeval voorzichtig maar dit heeft ook bij jou geen zin om het te zeggen realiseer ik me! Veel gelukksengeltjes dan maar!

    Lieve groeten van Tante Tine en Harm

  • 01 Juni 2012 - 01:20

    Kees Van Heesen:

    Jors , geniet er van
    groeten ,Kees

  • 05 Juni 2012 - 14:43

    Amy:

    Zo Jors, klaar om te werken? Ben benieuwd of ze in Autralie ook van die bamboe klimrekken hebben in de bouw ;) hihi succes!
    Hugs&kisses

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

jors

Actief sinds 28 Dec. 2010
Verslag gelezen: 807
Totaal aantal bezoekers 45073

Voorgaande reizen:

29 April 2011 - 30 November -0001

hang loose

Landen bezocht: